Kennisbank

In onze kennisbank vindt u ruime informatie over tal van onderwerpen. Mist u bepaalde info, laat het dan even weten!

Algemeen

1. Hoe lang bestaat Argos Media?

Argos Media is opgericht in januari 2004 en we hebben een bewezen track record. U vindt meer achtergrondinformatie op de pagina Over ons.

2. Ik zie dat jullie veel kunnen, maar ik mis toch nog enkele producten en diensten.

Dat klopt, we kunnen en doen veel op mediagebied, maar bepaalde werkzaamheden vallen buiten ons werkterrein. Met de volgende specialismen kunnen wij u helaas niet helpen:

  • het ontwerpen van huisstijlen en logo's;
  • het verzorgen van videoproducties;
  • het verzorgen van marketingactiviteiten, zoals advertenties, reclames, AdWords-campagnes en social media campagnes;
  • het bouwen van webapplicaties en software;
  • het bouwen van websites in Flash.

Wij hebben ook geen persoonlijke contacten in bovenstaande branches en kunnen dus ook geen aanbevelingen doen.

3. Kan ik bij jullie werken of stagelopen?

Indien wij een vacature of stageplaats hebben maken we dat bekend op de homepage. Het sturen van een open sollicitatie voor dienstverband of stageplaats heeft daarom geen zin. Wel zijn we altijd geïnteresseerd in professionals die eventueel met ons willen samenwerken op project- of structurele basis.

Webdesign

1. Wat voor soort sites maken jullie?

Argos Media is een B-to-B bureau. Wij maken professionele, effectieve websites voor zelfstandigen en het MKB. Onze sites hebben doorgaans een zakelijke, rustige, uitgebalanceerde vormgeving en opzet. De navigatie en structuur is altijd duidelijk. We gebruiken geen flash en zijn terughoudend met allerlei toeters en bellen die afleiden van het hoofddoel van de site. Al onze sites zijn geoptimaliseerd voor zoekmachines en vrijwel alle sites maken gebruik van een content management systeem.

2. Wat kost een website?

Die vraag kunnen we niet beantwoorden zonder gedetailleerde informatie over de website in kwestie. Er zijn veel factoren die de totaalprijs voor een website bepalen: vormgeving, CMS, aantal verschillende soorten pagina's, het al dan niet plaatsen van content, en met name de gewenste functionaliteiten. Maar een ruwe indicatie is dat eindprijzen van websites voor zelfstandigen en MKB doorgaans tussen € 2000,- en € 4500,- liggen, met uitschieters naar beneden en boven.

Content management

1. Wat is content management?

Content management is de Engelse term voor inhoudbeheer. Het is een gangbare term voor het aanpassen, toevoegen en verwijderen van de inhoud van websites: teksten, afbeeldingen, downloads, etc.

2. Wat is een content management systeem?

Een content management systeem, doorgaans CMS genoemd, is software die het mogelijk maakt de inhoud van een website aan te passen zonder over speciale technische vaardigheden te beschikken of geschoold te zijn als webdesigner. Gemiddelde computervaardigheden zijn doorgaans voldoende om website-inhoud te kunnen beheren via een CMS.

3. Welke CMS'en gebruiken jullie?

Voor veel sites gebruiken we de open source systemen WebsiteBaker of WordPress. Maar we hebben ook wel eens gekozen voor commerciële systemen. Het gaat erom dat het systeem aansluit bij het doel van de site en de wensen van de klant.

Nieuwsbrieven

1. Hoe gaat het versturen van nieuwsbrieven in zijn werk?

In gote lijnen komt het er op neer dat wij eenmalig een template (sjabloon) maken voor uw nieuwsbrief. Vervolgens levert u minimaal 24 uur van tevoren aan ons de inhoud voor de specifieke nieuwsbrief die u wilt versturen. Wij plaatsen deze inhoud in het sjabloon, waarbij we deze doorgaans ook enigszins redigeren om inhoud en vormgeving op elkaar te laten aansluiten. We zetten de nieuwbrief voor u klaar voor inspectie. Na akkoord door u versturen we de mailing naar het adressenbestand. Meer informatie vindt u  op de pagina E-mailmarketing.

2. Waarom kan ik niet gewoon zelf online de mailing aanmaken en verzenden?

Het maken en versturen van mailings is totaal niet te vergelijken met het maken en versturen van gewone e-mail. Een HTML-nieuwsbrief is in feite een mini-website, waarbij veel facetten van gewoon webdesign om de hoek komen kijken, maar waarbij ook nog met extra factoren rekening gehouden moet worden om ervoor te zorgen dat de mailing door allerlei verschillende mailsoftware goed ontvangen en vertoond wordt. Mocht u overwegen het toch zelf te doen, dan waarschuwen we u voor teleurstellingen: u zult nooit een professioneel resultaat bereiken als u niet beschikt over de kennis en vaardigheden die voor dit specialisme nodig zijn. Wij verzorgen mailings sinds 2004 en kennen het klappen van de zweep.

3. Gaat het aanmelden en afmelden van abonnees automatisch?

Ja, mensen kunnen zich zelf via formulieren en/of e-maillinks aan- en afmelden. De gegevens worden vanzelf in de database bijgewerkt. Als u wilt kunt u van iedere mutatie die automatisch plaatsvindt een kennisgeving per e-mail ontvangen.

4. Kan ik ineens een hele grote groep adressen in het bestand zetten?

Dat is geen probleem. We kunnen adressen vanuit een tekst, CSV-, Word- of Exelbestand importeren in de database. Daarbij is wel een voorwaarde dat het adressen zijn van mensen die zichzelf hebben aangemeld voor ontvangst van uw nieuwsbrief of mailing. Dit is een wettelijke verplichting. Alleen zogenaamde 'opt-in'-adressen en adressen van bestaande zakelijke relaties mogen gebruikt worden voor massamail. Argos Media accepteert geen gekochte of onduidelijk verkregen mailadressen als verzenddatabase.

Domeinnamen

1. Wat is een domeinaam?

Een domeinnaam is de naam waaronder een website te vinden is op het web. De domeinnaam van Argos Media is argosmedia.nl. Een domeinaam bestaat altijd uit een naam en een extensie. De extensie is het deel achter de punt en het geeft bijvoorbeeld aan in welk land het domein geregistreerd is (bijvoorbeeld .nl voor Nederland en .be voor België). De extensie kan ook betrekking hebben op het type domein (bijvoorbeeld .com voor commerciële sites). In de praktijk wordt heel los omgegaan met extensies en u kunt zonder probleem bijvoorbeeld een .com-domein gebruiken voor een niet-commerciële Nederlandse site. Domeinnamen moeten bestaan uit minimaal 3 letters en/of cijfers. Naast letters en cijfers mogen ze ook koppeltekens bevatten, maar geen andere tekens als * ? % # _ ! etc. Omdat een domeinnaam uniek moet zijn wordt een domeinnaam toegewezen aan de eerste die hem aanvraagt.

2. Ik wil een domeinnaam registreren, maar ik zie geen bestelformulier.

Dat klopt. Het registreren van domeinen behoort niet tot onze hoofddiensten en klanten kunnen dus niet zelf via onze site domeinnamen registreren. We doen dat echter graag op verzoek voor u. Als u een naam wilt vastleggen dan kunt u daarvoor contact met ons opnemen en dan verzorgen we doorgaans dezelfde dag nog uw registratie. Uiteraard bent u dan volledig 'houder' (eigenaar) van het domein, ook al doen wij de registratie.

3. Wat kosten domeinen?

De meeste domeinen kosten € 17,50 per jaar, maar er zijn enkele uitzonderingen. Een .nu-domein bijvoorbeeld is duurder. Dit komt door de hogere inkoopprijs die wij helaas moeten doorberekenen. 

Hosting en e-mail

1. Wat is hosting?

Hosting is de term die gebruikt wordt voor het bieden van webruimte, e-mail en andere websitefunctionaliteiten. De internetfuncties worden beheerd door een 'server', een speciale computer geoptimaliseerd voor het communiceren met het internet. De server staat in een geconditioneerde ruimte in een datacenter en is via allerlei beveiligde verbindingen op het internet aangesloten. Onze server staat in een gloednieuw datacentrum in Amsterdam. Lees hier meer over onze hosting.

2. Gebruiken jullie Linux of Windows hosting?

 Onze server draait op 64-bit Centos6, een Linux-variant.

4. Wat zijn jullie abonnementsperioden?

Een hostingabonnement wordt steeds per 12 maanden vooruit gefactureerd. Na het eerste jaar kunt u echter opzeggen wanneer u wilt. Wij hanteren geen minimum abonnementsduur na het eerste jaar en geen opzegperiode. Dat wil zeggen dat u na het eerste jaar op welke datum dan ook kunt opzeggen, ingaande per eerste werkdag na ontvangst van de opzegging. De resterende abonnementsperiode wordt dan volledig terugbetaald.

5. Wat is jullie uptime?

Onze hosting server heeft een hoge kwaliteit, is zeer stabiel en betrouwbaar en voorzien van meerdere fall back systemen. De uptime van onze hosting is dan ook vrijwel 100%.

6. Wat zijn de specificaties van de hosting?

Wij hanteren sinds kort één universeel hostingabonnement, met onbeperkte webruimte en dataverkeer. Meer informatie is te vinden op de pagina Hosting en Domeinen

7. Draait PHP in safe mode?

Nee, wij gebruiken geen safe mode. Ondanks de naam is dit uit veiligheidsoogpunt onnodig en zorgt het alleen maar voor het niet werken van veel volstrekt veilige scripts. Op al onze hostingpakketten kunt u dus scripts gebruiken die safe_mode=off nodig hebben.

8. Waar kan ik PHP-info bekijken?

Op verzoek geven wij u toegang tot een php.info file van één van onze servers, zodat u de exacte configuratie kunt bekijken van de PHP-installatie.

9. Is de hosting inclusief e-mailfaciliteiten?

Jazeker, onze hosting-klanten hebben de beschikking over vrijwel onbeperkte e-mailfaciliteiten. U hoeft daarvoor geen apart pakket aan te schaffen.

10. Wat zijn de mailserver-instellingen?

Voor inkomende (=POP3) mail: mail.uwdomein.extensie. Voor uitgaande (=SMTP) mail: de SMTP-server van uw eigen internet provider. Bijvoorbeeld als uw domeinnaam pietjepuk.nl is, dan zal de POP3-server zijn: mail.pietjepuk.nl. Als uw internetprovider bijvoorbeeld Ziggo is, moet u als SMTP-server smtp.ziggo.nl gebruiken.

11. Waarom is er geen eigen SMTP-server gekoppeld aan de hosting?

Dit heeft twee redenen. Ten eerste om de traffic door uitgaande mail op onze servers zo laag mogelijk te houden, zodat de snelheid van de gehoste websites zo hoog mogelijk blijft. In principe heeft iedere websitebezitter namelijk een internetprovider en dus een SMTP-server die gebruikt kan worden. Ten tweede voorkomt het de mogelijkheid dat onze server gebruikt kan worden door spammers. Overigens kunt u gewoon mail versturen namens uw domein, ook al gebruikt u in technisch opzicht de uitgaande mailserver van uw provider.

12. Mag ik gebruik maken van eigen scripts?

Ja, wij kunnen PHP en CGI/Perl scripts voor u installeren, of u kunt dat na overleg met ons eventueel zelf doen.

13. Ondersteunen jullie Frontpage en Frontpage extensies?

 Nee. Frontpage is een verouderd systeem dat wij niet ondersteunen.

14. Kan ik databases installeren?

Jazeker, onze hosting ondersteunt het gebruik van MySQL databases. U kunt een onbeperkt aantal databases aanmaken of dat door ons laten doen.

15. Kan ik ook mijn e-mail via een browser afhandelen, zoals bijvoorbeeld Hotmail?

Ja, ieder e-mailaccount kan ook via webmail gebruikt worden, zodat u uw mail via iedere computer waar ook ter wereld kunt afhandelen. Ideaal voor thuiswerk, zakentrips of vakanties!

16. Wordt e-mail gescand op virussen en spam?

Ja, alle mail die onze server passeert wordt gescand op spam en virussen. Hoewel erg effectief, zijn deze filters helaas niet afdoende om alle spam en virussen te weren en u zult ook op uw eigen pc maatregelen moeten treffen om alle risico's uit te sluiten. Mail die door onze server wordt herkend als spam krijgt in het subject de toevoeging ***SPAM*** mee. U kunt deze mail dus snel herkennen in uw mailprogramma en bijvoorbeeld een filter instellen om deze mailtjes automatisch te verwijderen of in een aparte folder op te slaan. Een goede virusscanner op uw eigen pc blijft belangrijk, want geen enkele server kan alle spam en virussen 100% tegenhouden.

Teksten

1. Wat voor teksten schrijven jullie?

Argos Media is gespecialiseerd in het schrijven van zakelijke teksten voor papieren en digitale media. Dat kunnen informatieve en licht-commerciële teksten zijn voor folders, websites, nieuwsbrieven, tijdschriften, etcetera. Maar ook de productie van technische teksten voor bijvoorbeeld online support systemen en handleidingen en schermteksten voor software kunt u aan ons uitbesteden. Daarnaast vertalen wij teksten vanuit het Engels naar het Nederlands, met name voor websites en software.

2. Wat voor teksten schrijven jullie niet?

Uitgesproken commerciële teksten (reclame, long copy, short copy) schrijven wij niet. Daarvoor kunt u beter een reclamebureau of gespecialiseerd tekstbureau in de arm nemen. Wervende en licht-commerciële teksten schrijven wij wel. Deze worden vaak gebruikt op websites en vooral in webwinkels, maar ook bijvoorbeeld in brochures.

3. Kan ik bij Argos Media terecht voor vertalingen?

Dat ligt eraan. Wij hebben zelf ruime ervaring met het vertalen van het Engels naar het Nederlands van zakelijke, informatieve en technische teksten. Dat geldt ook voor het vertalen van Engelstalige software. Deze werkzaamheden verrichten we dus graag voor u in eigen huis. Vertalingen Nederlands-Engels en van en naar andere talen doen we niet zelf, maar deze kunnen we wel voor u verzorgen via ons partner-netwerk.

4. Doen jullie ook redactiewerk?

Jazeker! Het redigeren van teksten behoort tot onze 'core business'. We redigeren voornamelijk teksten voor websites en nieuwsbrieven. Soms doen we dat alleen bij de bouw van een website, maar we redigeren ook op vaste onderhoudsbasis de content van websites en digitale nieuwsbrieven voor diverse klanten.

5. Ik wil een folder/brochure/magazine uitbrengen, kunnen jullie dat verzorgen?

Ja, dat doen we graag. De teksten daarvoor schrijven en/of redigeren wij in eigen huis. Voor de vormgeving en het drukken doen we achter de schermen een beroep op andere professionals. Uiteraard vallen we u daar niet mee lastig, Argos Media is altijd uw aanspreekpunt.

7. Waarom zie ik geen zelfstandige tekstopdrachten in het portfolio?

Dat komt doordat veel schrijf- en redactiewerk deel uitmaakt van onze andere activiteiten, zoals webdesign en het verzorgen van nieuwsbrieven. Ook werken we regelmatig voor andere dienstverleners, die bepaalde werkzaamheden aan ons uitbesteden op voorwaarde dat we afstand doen van auteursrechten en publicatierechten. Deze activiteiten mogen we dus helaas zelf niet als zodanig in ons eigen portfolio zetten.

7. Waarom zie ik geen gedrukte media opdrachten in het portfolio?

Dat komt doordat deze service pas sinds eind 2012 in ons pakket zit, als gevolg van een partnerschap met uitgever Branding Media. Op dit moment (april 2013) zijn we bezig de laatste hand te leggen aan de redactionele werkzaamheden voor een relatiemagazien van een thuiszorgorganisatie. Na verschijnen van dit blad zullen we dit publiceren op onze website.

8. Van hoeveel correctierondes kan ik gebruik maken?

U heeft recht op één correctieronde per aangeleverde tekst. Het gaat daarbij om relatief kleine wijzigingen en aanpassingen. Ingrijpende wijzigingen worden opnieuw gefactureerd.

Templates
section doesn't exist