Tekstredactie

Wij redigeren teksten voor internet en software, maar ook voor papieren media als relatiemagazines, brochures, documentatie, mailings en brieven. Uiteraard doen we dat in een stijl die past bij de doelgroep, het doel van de tekst en het medium.

Online content

Een content management systeem is handig om als organisatie zelf een site te kunnen bijhouden, maar de keerzijde van die medaille is dat de teksten vaak worden geschreven door iemand zonder voldoende vaardigheden. Dat komt de kwaliteit van de teksten niet altijd ten goede, waardoor de effectiviteit van de website als geheel kan verminderen.

Taalfouten, slecht lopende zinnen en een onduidelijke tekststructuur kunnen ertoe leiden dat uw informatie minder goed overkomt en dat bezoekers uw bedrijf en dienstverlening minder serieus nemen. Met andere woorden: door slechte teksten verkoopt u minder en komt u minder professioneel over.

Wij kunnen teksten voor uw website schrijven (op basis van aangeleverd bronmateriaal) en/of redigeren, zodat ze foutloos zijn, een duidelijke structuur hebben en zijn afgestemd op het doel waarvoor ze dienen.

Teksten voor papier

Naast online contentbeheer, verzorgen we ook teksten voor papieren media. Wilt u folders, brochures, magazines of andere papieren uitgaven laten maken, dan kunnen wij voor u het hele traject verzorgen: van schrijven en redigeren van teksten, tot het vormgeven en drukken.

Zo verzorgen wij de redactie van Servicepaspoort Magazine, een uitgave van thuiszorgorganisatie Zorgbalans. Servicepaspoort biedt haar leden services aan huis en voordeel op het gebied van thuiszorg, alarmopvolging, preventieprogramma's en cursussen. Bekijk het laatste nummer van Servicepaspoort Magazine (PDF 2,5 MB). Ook is Argos Media verantwoordelijk voor het concept, de nvulling en procesbegeleiding, en (deels) de fotografie van het magazine.

Juist in deze tijd van online media kan het bijvoorbeeld zeer effectief zijn om een mooi verzorgd en informatief papieren relatiemagazine aan uw relaties te sturen. Als er sprake is van een gezonde verhouding redactie/advertenties, kunnen de uiteindelijke kosten daarvan veel lager uitvallen dan vaak wordt gedacht.

Achtergrond en ervaring

Jurgen Nijhuis heeft sinds 1995 voor vele tientallen klanten gewerkt als algemeen redacteur, technisch redacteur, webredacteur en eindredacteur. Hij is auteur van het in 2008 verschenen 'Handboek Webwinkel'. Tevens schrijft hij al ruim 10 jaar maandelijks in 'Twinkle Magazine', het vakblad voor de webwinkelbranche en is hij werkzaam als eindredacteur voor diverse magazines van Reshift, uitgever van bekende titels als Computer!Totaal, Computer Idee en PCM.

Branches & opdrachtgevers

We hebben uitgebreide ervaring met opdrachtgevers en doelgroepen in zeer uiteenlopende branches: customer service dienstverleners, banken, opleidingsinstituten, verzekeraars, politie, IT-bedrijven, consultancy-bureaus, zorginstellingen, therapeuten, fabrikanten, zakelijk dienstverleners en uitgeverijen.